Bosch Car Service

Bosch Car Service

+48 22 715 40 40 infoaa@pl.bosch.com
Jutrzenki 105 02-231 Warszawa woj. mazowieckie
5261027992
Wszystko czego potrzebuje Twoje auto
Naprawa automatycznych skrzyń biegów

Naprawa automatycznych skrzyń biegów

Z jednej strony zapewniają wiele korzyści. Wygodna jazda po mieście i na trasie, płynne pokonywanie przeszkód w terenie stanowią atuty przemawiające za zakupem auta z automatyczną skrzynią biegów. Z drugiej strony „automaty” mogą wzbudzać obawy. Wysokie koszty naprawy są najczęściej wymienianym powodem, dla którego kierowcy niechętnie decydują się na takie rozwiązanie. Warto jednak pamiętać, że nie zawsze musi dojść do awarii, zaś ceny naprawy są bardzo zróżnicowane. Część warsztatów Bosch Car Service oferuje kompleksową naprawę automatycznych skrzyń biegów – rzetelnie i w dobrej cenie.

Regularne przeglądy – kaprys czy konieczność?

Automatycznie skrzynie biegów mają skomplikowaną budowę. Mechanizm musi bowiem obsługiwać znacznie więcej działań niż modele manualne. Powinien umożliwić pracę silnika na wolnych obrotach lub załączonym biegu, czy włączenie przełożeń bez konieczności przerywania napędu. Z uwagi na skomplikowaną budowę, istnieje większe prawdopodobieństwo wystąpienie usterki. Regularne przeglądy oraz wymiana oleju pozwalają zachować cały układ w dobrym stanie. Wizyta w warsztatach Bosch Car Service, oferujących usługi dla „automatów”, może uchronić przed poważnymi uszkodzeniami.

Kiedy zgłosić się do mechanika?

Do specjalisty warto zwrócić się od razu, gdy pojawią się wątpliwości co do prawidłowej pracy automatycznej skrzyni biegów. Nie należy ignorować swoich podejrzeń, ponieważ chodzi tu o zdrowie i bezpieczeństwo nie tylko własne, ale też innych uczestników ruchu drogowego. Do alarmujących sygnałów, które mogą wskazywać na problemy z pracą „automatu” należy zaliczyć między innymi:

  • zapach spalenizny – Jeśli wyczujesz zapach spalenizny, powinno Cię to zaalarmować, ponieważ może świadczyć o przegrzaniu oleju przekładniowego. Taka sytuacja może być wynikiem niskiego poziomu oleju bądź wprowadzenia oleju złej jakości, co przełoży się na nieprawidłową pracę mechanizmu, a w efekcie doprowadzi do poważnych uszkodzeń.
  • wyciek oleju – Jeśli zauważysz drastyczny spadek oleju przekładniowego, może świadczyć to o wycieku. Jest to zły symptom, ponieważ przekładnia nie powinna pochłaniać dużej ilości oleju, a jego poziom powinien być względnie stały.
  • poślizg na sprzęgłach – Jeśli przy zwiększaniu obrotów, silnik hałasuje, zaś auto nie przyspiesza, może być to powodem ślizgania się wewnętrznych sprzęgieł.
  • problemy przy zmianie biegów – Jeśli zmiana biegów nie następuje płynnie (tzn. wyczuwalne są szarpnięcia lub problemy z wybieraniem biegów), to może świadczyć o problemach z dźwignią biegów.
  • zapalona kontrolka silnika – Jeśli zaświeci się kontrolka silnika, to może – ale nie musi – być to spowodowane uszkodzeniem skrzyni biegów.
Kompleksowa naprawa w Bosch Car Service

Część warsztatów Bosch Car Service oferuje usługę naprawy automatycznej skrzyni biegów. Serwisy podejmujące się takich czynności można znaleźć na naszej stronie po wejściu w zakładkę „Znajdź warsztat” i wybraniu filtra „Naprawa automatycznych skrzyń biegów”. Naprawa wymaga wyjęcia i rozebrania układu. Dopiero wówczas można ocenić faktyczne uszkodzenia elementów. Mając na uwadze, iż automatyczna skrzynia biegów składa się z kilkuset części, a większość z nich zaliczana jest do elementów mechaniki precyzyjnej, wyjaśnia to stosunkowo wysoki koszt naprawy. Już sama praca przy rozłożeniu i ponownym złożeniu, a także wyjęciu i włożeniu mechanizmu zajmuje dużo czasu. Przy kompleksowej naprawie „automatów” konieczna jest wymiana oleju, filtrów i uszczelek. Wszystko to powoduje wzrost kosztów realizacji usługi.

Podpowiadamy: Jak prawidłowo eksploatować samochód z automatyczną skrzynią biegów?
  • Najważniejsze dla bezawaryjnej pracy urządzenia jest dbanie o terminy wymiany oleju i filtrów. Zdecydowana większość poważnych uszkodzeń wynika właśnie z powodu zaniechania tych czynności. Z reguły pierwszą wymianę oleju – po zakupie auta nowego – należy przeprowadzić po ok. 60-100 tys. przejechanych kilometrów, kolejne z częstotliwością co 30-40 tys. km.
  • Szkodliwa dla kondycji „automatów” jest jazda „na luzie”. Przełożenie neutralne nie spowoduje natychmiastowego uszkodzenia części, jednak przyczynić się może do przegrzewania oleju i przyspieszonego zużycia przekładni. Należy pamiętać – zwłaszcza, jeśli jest to pierwszy pojazd z automatyczną skrzynią biegów – o przewożeniu uszkodzonego auta. Pojazdów w „automacie” nie powinno się holować.
  • Dopiero po zatrzymaniu auta załączyć można bieg wsteczny. Jest to szczególnie ważne przy starszej generacji pojazdach.

© Robert Bosch Sp. z o.o.

Polityka Prywatności