Bosch Car Service

Bosch Car Service

+48 22 715 40 40 infoaa@pl.bosch.com
Jutrzenki 105 02-231 Warszawa woj. mazowieckie
5261027992
Wszystko czego potrzebuje Twoje auto
Wymiana przedniej szyby

Wymiana przedniej szyby

Duża powierzchnia oraz położenie sprawiają, że przednia szyba w aucie jest szczególnie narażona na uszkodzenia w trakcie zwyczajnej eksploatacji. Szczególnie groźne są pęknięcia, które osłabiają całą konstrukcję tafli, ale przede wszystkim są niedozwolone polskim prawem. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 września 2009 roku w zakresie i sposobie prowadzenia badań technicznych pojazdów niedopuszczalne są pęknięcia oraz zmatowienia. Szyba powinna zagwarantować pełną widoczność bez zniekształcania obrazu.

Najczęstsze przyczyny uszkodzenia
  • uderzenie kamienia lub innych przedmiotów spod kół auta jadącego z przodu – jest to najczęstszy powód pojawienia się pęknięcia na przedniej szybie. Rzadziej zdarza się, że auto na skutek własnej jazdy doznaje uszkodzeń przedniej szyby, choć przy szutrowej drodze z dużą ilością kamieni nie jest to wykluczone.
  • źle przyklejona szyba – może być to efekt wcześniejszych prac naprawczych, jak i defekt fabryczny. Nieprawidłowo dobrane elementy powodują narastanie naprężenia, co w rezultacie powoduje pęknięcie szyby.
  • zderzenie się temperatur – niekiedy powodem pojawienia się pęknięć może być kilka kropel zimnej wody, która skapnie na rozgrzaną szybę auta, wówczas może zacząć ona pękać od brzegu.
  • uszkodzona ramka – szyba czołowa osadzona jest na ramie, która może ulegać deformacji na skutek korozji, naprężeń czy też wyeksploatowania pojazdu.
  • kolizja lub wypadek – w tym przypadku szyba może nie tylko pęknąć, ale także całkowicie się pokruszyć.

W każdym z powyższych przypadków warto udać się do serwisu, który oceni powód uszkodzenia oraz pomoże w jego wyeliminowaniu, aby nowo wstawiona szyba nie uległa podobnym uszkodzeniom. Warto mieć na uwadze, że przez wzgląd na polskie przepisy nie stosuje się napraw przedniej szyby i w każdym niemal przypadku (chyba że jest to niewielka, niewidoczna niemal rysa) przeprowadzana jest wymiana.

Wymiana szyby – krok po kroku

Po zauważeniu pęknięcia na szybie należy jak najszybciej umówić się na wizytę w serwisie oferującym usługi szklarskie. Jest to bardzo ważne, ponieważ jazda z pękniętą szybą jest niebezpieczna dla kierowcy, pasażerów oraz innych uczestników ruchu drogowego. Wyobraź sobie, że w trakcie pokonywania kolejnych kilometrów na autostradzie z maksymalną dozwoloną prędkością przednia szyba Twojego auta rozpada się na kawałki. Aby uniknąć tego tragicznego scenariusza, pojazd z uszkodzeniem można zgłosić do jednego z warsztatów Bosch Car Service, wykonujących naprawy szyb. Poszukiwania serwisu należy rozpocząć na stronie bosch-service.pl.

Etapy naprawy:

  1. Po oddaniu pojazdu do warsztatu eksperci w pierwszej kolejności demontują listwy ozdobne i maskownice, które okalają szybę. Czynność wykonywana jest delikatnie z uwagi na szczególną wrażliwość materiału i w trosce o to, aby nie uszkodzić listew.
  2. Kolejnym krokiem jest zdemontowanie podszybia i wycięcie szyby z wykorzystaniem specjalnej wyrzynarki, a najczęściej drutu (tzw. struny). Przy zastosowaniu techniki z drutem, należy najpierw go przebić przez warstwę starego kleju. Po przebiciu, na obu krańcach drutu mocowane są uchwyty, pozwalające na przepiłowanie kleju po całym obwodzie szyby, a w efekcie na skuteczny demontaż.
  3. Po usunięciu tafli szkła z auta należy oczyścić dokładnie ramkę i miejsca po usuniętym elemencie. Jednocześnie warto zakonserwować ramkę przed rdzą, w czym pomocne są profesjonalne preparaty antykorozyjne. W przypadku wykrycia otworów korozyjnych, przed wstawieniem nowego elementu należy usunąć uszkodzenia blachy.
  4. Na dobrze oczyszczone i przygotowane miejsce wprowadza się wreszcie nową szybę. Tu warto zastanowić się nad odpowiednim produktem. Szyby różnią się bowiem od siebie klasą odporności. Oczywiście może zdarzyć się sytuacja –w szczególności w przypadku starych modeli pojazdów –że nie ma możliwości wyboru modelu szyby, ponieważ na rynku dostępny jest jeden typ przewidziany dla danego egzemplarza samochodu. Wybrany element przykleja się.
  5. Po wklejeniu szyby można zamontować podszybie oraz listwy ozdobne i maskownice. Dla utrwalenia efektu i lepszego związania kleju warto pozostawić auto w ciepłym pomieszczeniu pewien czas.
  6. Na samym końcu eksperci dokonują zawsze wymiany wycieraczek na nowe z uwagi na zbyt duże ryzyko porysowania nowej szyby przez stare, wyeksploatowane już wycieraczki.

Kontaktując się z jednym z warsztatów Bosch Car Service macie możliwość umówienia wizyty w najbliższym salonie oferującym naprawę szyb oraz zapytania o szacunkową wycenę usługi.

© Robert Bosch Sp. z o.o.

Polityka Prywatności